Min kamera!

Hallåhallå! Nu är jag hemma efter en runda med pappa! Tog en tur till donken och köpte en varsin glass, sen åkte vi bara runt och kollade lite. :-)

Såg att det var några som undrade om jag kunde berätta lite mer om min kamera, mer än vad det är för sort. Och visst, bjuder på en länk ifrån Elgigantens hemsida så får ni lite mer kött på benen! :-D Bra va?

Kamerahus Canon EOS 1000D + Kitobjektivet 18-55 mm.

Tryck här för att läsa mer om min kamera!
Och här har ni specifikationen om det intresserar någon:

Filmtyp

Typ av sensor

CMOS

Upplösning (Megapixel)

10,10

Storlek på sensor (mm)

22.2 x 14.8

Objektiv

Typ

Canon Zoom Lens

Medföljande objektiv

ja

Objektivfattning

EF/EF-S

Maximal öppning

3.5 - 5.6

Brännvidd (mm)

18 - 55

Längd på brännvidd (35mm likvärdig)

28 - 88

Bildstabilisator (Image stabilizer)

nej

Sökare (Viewfinder)

LCD (tum)

2,50

Optisk sökare ( viewfinder )

ja

Elektronisk sökare ( viewfinder )

ja

Egenskaper

Fokuspunkter

7,00

Manuell fokus

ja

ISO

100-1600

Slutartid (sekunder)

30 - 1/4000

Bildserier ( Continuous shooting ) (fps)

3,00

Vit balanskontroll (White Balance Control)

ja

Histogram

ja

Självutlösare

ja

Inbyggd blixt

ja

Inbyggd röda ögon-kontroll ( Red-Eye Control )

ja

Stöd för extern blixt

ja

Format på bildfil

JPEG/RAW

Videoinspelning

nej

Videoinspelning med ljud

nej

Minne

Stöttade minneskort

SD/SDHC

Medföljande minneskort

nej

Anslutningar

Gränssnitt (Interface)

USB 2.0

PictBridge

ja

Video Out (Se bild på TV)

ja

Övrigt

Uppladdningsbart batteri

ja

Batterityp

Lithium-ion

Laddare

ja

Mjukvara

ZoomBrowser EX / ImageBrowser, Photostitch, EOS Utility (Incl. Remote Capture) Picture Style Editor, Digital Photo Professional

Höjd (cm)

9,75

Bredd (cm)

12,60

Djup (cm)

6,20

Vikt (g)

450,00

Leverantörens produkt-ID

-


Kommentarer
Postat av: josefine

sv: kul att läsa om vad du tycker om converse :D

2010-08-11 @ 16:36:53
URL: http://technicolor.blogg.se/
Postat av: emma nord - foto & vardag

sv. nu blev jag besviken på dig att jag inte blev veckans blogg. Jag som är din vän! trodde vi fuskade ihop ;-) haaahahehe.. <3

2010-08-11 @ 16:43:55
URL: http://emmanord.blogg.se/
Postat av: sandra

sv: hehe aa :P

2010-08-11 @ 17:12:41
URL: http://sandroou.blogg.se/
Postat av: emma nord - foto & vardag

sv. höh okej! Du kunde fått de som blev över på våran ;-)

2010-08-11 @ 17:30:19
URL: http://emmanord.blogg.se/
Postat av: nelly

åh den kameran har jag också, den är super! :)

2010-08-12 @ 13:10:40
URL: http://justmenelly.blogg.se/

Tänk på följande när ni kommenterar:
- Patetiska/dumma kommentarer godkänner jag inte.
- Jag vill inte ha någon reklam på min blogg.
- Mitt privatliv är mitt privatliv, jag väljer själv hur privat jag vill vara här.
Kom också ihåg att din IP-adress alltid sparas.


Vanliga frågor:
F: Vad har du för kamera?
S: Det står i menyn att jag använder mig av en Canon EOS 1000D :)

F: Gör du designer åt andra?
S: Det beror på, men är du intresserad så är det bara att säga till så kan det gå att lösa.

Lämna ett avtryck här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mail? (syns endast för mig)

Din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0