FUCK YOU

När Sofie tänker mitt i natten slutar det oftast såhär...

Det finns något jag är så förbannat jävla trött på, och det är människor som har ett ganska så "bra" liv som gnäller och klagar. Som t ex att mamma gjorde makaroner när man var sugen på potatis, att bussen är full, att bussen är sen osv. Fine, det är småsaker i vardagen man klagar över. Men när det är saker som är ens största problem så är det väl time to tänka om?

Jag har varit med om många saker som en vanlig 17-årig inte ska behöva vara med om. Det säger jag inte för att någon ska tycka synd om mig alls, eller känna empati, utan för att ni ska få en bättre bild av varför jag tycker som jag tycker.

Det finns föräldrar som aldrig fick se sina barn växa upp, det finns många barn som lever med en förälder eller kanske är utan helt, det finns människor som inte har något hem, jobb eller har råd med mat. Det finns en hel drös av människor som lider av olika sorts beroenden, som lever på gatan pga brist på pengar.

Jag hade kunnat varit utan två av mina familjemedlemmar idag. Jag hade kunnat stått här själv och trampat. Det hade varit det värsta tänkbara som någonsin kunnat skett. Det som fortfarande gör mest ont i mitt hjärta när jag ser tillbaka, saker som får mig att gråta av bara tanken. 

Så därför, var glad för vad ni har. Ta hand om varandra, krama varandra, var glad över att dina föräldrar bor ihop och är lyckliga. Skit i att bussen kommer tjugo minuter sent en morgon, vad gör det? Busschaffören kan väl också ha råka försova sig, det kan vara halt och allt möjligt. Visa dina nära och kära varje dag hur tacksam du är för att just de finns, för en dag kan det vara försent. ♥

Kommentarer

Tänk på följande när ni kommenterar:
- Patetiska/dumma kommentarer godkänner jag inte.
- Jag vill inte ha någon reklam på min blogg.
- Mitt privatliv är mitt privatliv, jag väljer själv hur privat jag vill vara här.
Kom också ihåg att din IP-adress alltid sparas.


Vanliga frågor:
F: Vad har du för kamera?
S: Det står i menyn att jag använder mig av en Canon EOS 1000D :)

F: Gör du designer åt andra?
S: Det beror på, men är du intresserad så är det bara att säga till så kan det gå att lösa.

Lämna ett avtryck här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mail? (syns endast för mig)

Din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0